Türkiye ve Suudi Arabistan Arasında Yetkilendirilmiş Yükümlü Programları İçin Ortak Eylem Planı İmzalandı

Türkiye ve Suudi Arabistan Arasında Yetkilendirilmiş Yükümlü Programları İçin Ortak Eylem Planı İmzalandı

Ticaret Bakanlığı, Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak'ın Brüksel'de düzenlenen Dünya Gümrük Örgütü Konseyi'nin 147. ve 148. Dönem Oturumları'na katıldığını açıkladı. 187 üye ülkenin temsilcilerinin yer aldığı toplantıda küresel ticaret, yapay zeka, e-ticaret, veri odaklı gümrük uygulamaları ve güvenli tedarik zincirleri ele alındı.

Suudi Arabistan ile İş Birliği Güçlendirildi

Uçarmak, Suudi Arabistan Zekat, Vergi ve Gümrük İdaresi Başkanı Suhail Abnami ile yaptığı görüşmede Körfez'e uzanan kara yolu transit koridorları, TIR sisteminin etkin kullanımı ve ticaretin kolaylaştırılması konularını değerlendirdi. Görüşmenin ardından yetkilendirilmiş yükümlü programlarının karşılıklı tanınmasına yönelik Ortak Eylem Planı imzalandı.

İkili Görüşmeler Yapıldı

Toplantılar kapsamında Uçarmak, Azerbaycan, Bulgaristan, Macaristan, Özbekistan, Kazakistan, Maldivler, Suriye, Gürcistan, Kosova, Kırgızistan ve İran'dan mevkidaşlarıyla da bir araya gelerek gümrük alanındaki iş birliği ve ikili ticaretin geliştirilmesine ilişkin görüş alışverişinde bulundu.